Home » » Kopi Senyum

Kopi Senyum


Harga Pasaran : RM 28.50

Kopi Senyum Semanis Kurma
Kopi Senyum adalah minuman kopi segera pra campuran yang berkhasiat dan memberikan tenaga segera. Ia tidak mengandungi sebarang perasa, aroma kopi tiruan, perwarna dan bahan awet . Secara tradisinya kurma adalah makanan berkhasiat pemberi tenaga dan menguatkan tubuh di samping sebagai antibodi yang baik.

Dengan rasa enak menyegarkan,  Kopi Senyum baik untuk seisi keluarga dan boleh diminum oleh sesiapa juga pada bila-bila masa.

Kurma adalah buah yang mengandungi pelbagai khasiat baik untuk kesihatan secara menyeluruh. Ia kaya dengan protein serat, gula, vitamin A & C, serta zat galian seperti besi, kalsium, sodium, fosfuros dan potassium.
Menurut kajian, kandungan gula yang terdapat di dalam kurma telah ditukar secara semulajadi dan sekaligus tenaga dapat diserap serta merta oleh tubuh badan. Ia berbeza dengan kebanyakan gula yang terdapat di dalam buah-buahan dikenali sebagai fruktosa atau gula tebu yang mengandungi sukrosa dan perlu melalui proses pengubahsuaian untuk diserap oleh tubuh badan manusia

Kopi Senyum bebas dari sebarang dadah berjadual, perangsang tenaga kimia (stimulant) dan juga logam berat seperti cadmium, lead, arsenic dan juga mercury.

Kandungan :-

Ekstrak kopi arabica
Krimer bukan tenusu
Ekstrak kurma merah
Ekstrak red beet
Gula perang
Stevia
Madu
Dextrose monohidrat

Kurma adalah buah yang mengandungi pelbagai khasiat baik untuk kesihatan secara menyeluruh. Ia kaya dengan protin serat, gula, vitamin A & c, serta zat galian seperti besi, kalsium, sodium, fosfuros dan potassium.
Menurut kajian , kandungan gula yang terdapat di dalam kurma telah ditukar secara semulajadi dan sekaligus tenaga dapat diserap serta merta oleh tubuh badan. Ia berbeza dengan kebanyakan gula yang terdapat di dalam buah-buahan dikenali sebagai Farktosa atau gula tebu yang mengandungi Sukrosa dan perlu melalui proses pengubahsuaian untuk diserap oleh tubuh badan manusia.Gula jenis ini tidak boleh menyerap terus ke dalam tubuh dan terpaksa dipecahkan dahulu oleh enzim sebelum bertukar menjadi Glukosa. Glukosa pula diserap oleh tubuh untuk membekalkan tenaga.
Kurma juga enak dinikmati tanpa dibuang bahagian kulitnya. Kulit kurma mengandungi pelbagai khasiat kerana ia mempunyai kandunagan serat yang tinggi.

Serat ini berperanan melawaskan makanan dan mencegah penyakit seperti barah usus. Kulit kurma yang mengandungi serat, amat baik untuk mencegah barah usus besar kerana ia melawaskan. Sementara kandungan vitamin A dan C amat tinggi dan banyak mengandungi potasium yang diperlukan oleh badan untuk sistem saraf.

Pengambilan potasium yang berlebihan tidak mengumpul toksik di dalam badan dan tidak memudaratkan. Ia baik untuk golongan yang mengalami masalah sembelit, lemah otot, sengal-sengal badan, letih, lesu, mengalami tekanan serta menguatkan daya ingatan.

Kandungan protein di dalam kurma lebih kurang 2 %, serat hampir 4 % manakala kandungan gulanya antara 50 hingga 57 % glukosa. Ini menunjukkan kandungan gula di dalamnya telah ditukar secara semula jadi. Ini bermakna, apabila menjamah kurma, tenaga yang diserap badan adalah serta merta.

Mineral yang terkandung dalam kurma juga sangat diperlukan oleh tubuh seperti zat besi, magnesium, kalsium dan kalium yang dikatakan mampu mencegahkan penyakit strok.

Asam nikotinat dan serat berfungsi melancarkan perjalanan usus dan mengaktifkannya sehingga mempermudah proses penghadaman dan pembuangan.

Hormon yang dikenali sebagai potuchsin pula berperanan mencegah pembekuan darah, mengatasi peradangan/inflamasi serta menpengaruhi kelenjar prostate yang menghasilkan kelompok asam lemak hidroksida dalam merangsang kontraksi otot serta menurunkan tekanan darah tinggi.
Kalium yang banyak terkandung dalam kurma sangat baik untuk kesihatan jantung dan pembuluh darah kerana kalium berfungsi untuk menstabilkan denyutan jantung, mengaktifkan kontraksi otot-ototnya sekaligus mengatur tekanan darah. Wanita hamil juga amat digalakkan menjamah kurma kerana ia baik untuk si ibu juga bayi yang dikandungnya itu.
Mengikut pendapat pakar perubatan, buah kurma kaya dengan unsur zat besi dan kalsium sesuai untuk wanita sama ada semasa hamil atau selepas bersalin.

Kurma membantu mencegah daripada sembelit, lemah otot, sengal-sengal badan, lesu dan barah usus besar, merangsangkan selera makan, menguatkan ingatan dan melawaskan. Di samping menambahkan tenaga seksual, kurma juga boleh digunakan sebagai pencuci mulut.

Khasiat kurma telah terbukti dalam membantu memanaskan badan, mencergask otak dan tubuh serta mencergaskan minda dan membantu tumbesaran kanak-kanak. Ia juga membantu melicinkan perjalanan darah dan menghindarkan daripenyakit barah, merawat buah pinggang dan mencuci hati dan membantu mengurangkan pengaliran darah semasa kelahiran.





















Written by : Ainie Beauty Centre Terima Kasih Di Atas Kunjungan Anda